Waarom een digitale methode? Op de eerste plaats vanwege het gemak: je hebt geen CD's of papieren handleidingen meer nodig. Alles staat online en is op een erg eenvoudige manier op te starten in je browser. Op de tweede plaats kun je op deze wijze veel extra's toevoegen.

In de loop van de laatste negen jaar hebben we deze muzieklessen ontwikkeld. Telkens werden nieuwe lessen erbij gemaakt maar ook bestaande lessen aangepast. En dat proces gaat nog steeds door. Doordat we als ontwikkelaars zelf in de groepen coachen, zien we wat wel goed en wat minder goed werkt.

We hebben de nogal eigengereide opvatting dat kinderen moeten kennismaken met allerlei stijlen muziek, ook die waarmee ze in het dagelijkse leven niet in aanraking komen. De basis van elke les is een lied. Een groot deel van de liederen is door ons zelf geschreven. Een ander deel komt uit de wereldmuziek.

Vaak krijgen we tijdens de coachingstrajecten van leraren te horen bij welke thema's zij graag een lied en een les zouden willen hebben. Hun idee├źn zijn uitgewerkt in veel van onze lessen.

De lessen zijn ingedeeld in de blokken groep 1 t/m 4, groep 5 en 6 en groep 7 en 8. Binnen die blokken heb je keuzevrijheid. Natuurlijk zijn bepaalde lessen gekoppeld aan vaste thema zoals Sinterklaas en Kerstmis, of aan de seizoenen. Daarnaast komen veel thema's aan bod zoals dieren, andere culturen, gezondheid, sprookjes, reizen, enz.

We hebben bewust het gebruik van allerlei technische 'toeters-en-bellen' vermeden. De pagina's ogen rustig, zonder allerlei bewegende onderdelen erop. Jij bent nog steeds degene die de les bepaalt, niet het digibord.

Naar Informatie...

Naar Het traject...

Collega Daisy Mertens, (Leraar van het Jaar 2017) zegt iets belangrijks in het laatste deel van het filmpje: Zij heeft coaching gehad van Musicoach.nl op haar school De Vuurvogel in Helmond! Hoor wat zij er nu over zegt!

We mogen trots zijn dat Koningin Maxima nu ook weet dat onze methode blijkbaar goed werkt!